söndag 8 mars 2009

Bildspecial : Hur man lagar chili con carne =)

Hej, nu ska jag berätta hur man lagar en (jätte)god, enkel och billig maträtt!!
Det låter väl bra ?? xD
Det var jag som lagade maten ikväll.
Jag ska visa hur man lagar Chili con carne! =)


Först ska du tvätta händerna XD



Här är alla ingridienser
(vi gjorde jättemycket mat den här gången)



Först sätter du på spisen på 6:an, och häller i en ganska stor klick margarin.
Sedan hackar du 1 hel lök!
Sedan när margarinet smält häller du i löken, och låter det fräsa tills det blir gyllenbrunt!!



Sedan när det är klart, häller du i köttfärssåsen, och står och mosar sönder den tills den inte är röd längre!



Sedan sänker du värmen till 4, och häller i alla burkar med bönor, och rör om.
Sedan hackar du 1 eller 2 paprikor och häller i.
Sedan häller du också i mycket, ungefär en msk chilipulver. Finns i kryddburk!
Och lite paprika-krydda, och salt och peppar och rör runt!



Sedan sänker du värmen till 3, och låter det stå och puttra till 10-15 minuter!!
Medans det kan du städa upp allt du stökat ner xD
Sedan kan du duka och sedan är det klart!!



TIPS: Det är jättegott att servera med majs och mjukt vitt bröd!

Hoppas det ska smaka xD
Det blev jättegott det som jag gjorde ialafall :D
Nu hoppas jag att ni lagar det, när jag visat så noga :P

ha det bäääst!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Agnes för receptet. Detta skall jag laga någon dag. Du är ju jätteduktig!!!!

Anonym sa...

Nästa gång jag kommer till er, fixar du maten;-)