måndag 12 mars 2012

Första dagen på andra praon.

Hej hej :)
Hahaha, tredje inlägget på raken, men det är väl bara bra.
Men okej, idag är det en ny vecka och denna vecka ska jag vara på pub med Julia på restaurangen där uppe. Så imorse åkte vi till stan och gick runt lite innan vi kom in. Sedan kom vi in och fick hjälpa till med lite småsaker. Sedan fick vi lära oss hur vi skulle servera och plocka av och hålla tallrikarna osv, och lite andra saker. Sen plötsligt stormade det in människor, och jag och Julia fick servera, och vi typ sprang! Haha, och sen fram o tillbaks, man kunde inte stå still i mer än 5 sekunder för det fanns så mycket att göra. Jag & Julia är ju totala nybörjare också, och har aldrig serverat förut så vi var ju lite nervösa... Men så höll det på i någon timme. Sedan blev det lugnare. Och vid halv två fick vi lunch. Vi fick äta deras lunch, så det var ju supersnällt!! :) Vi åt ceasarsallad! Det var jättegott!

Sen när allt lugnat ner sej fick vi gå, runt typ halv 3. Och då gick jag & Julia och fikade! Det var väldigt härligt och varmt vårväder idag! :) Sen en annan sak som var bra var att jag och Julia inte bara skrattade som vi brukar göra, när vi jobbade, utan vi var seriösa och jobbade jättehårt! Men sen på lunchen och efteråt drog det ju igång, hahahha!

Men det var jättekul att jobba, och idag var tydligen en lugn dag! ;oooooo Jag kommer nog klara en vecka, men att jobba i den stressen hela tiden vet jag inte om jag skulle orka.. :P Och imorgon börjar vi klockan 12. Så jag har sooooovmorgon! :)
Åh, det är sååå härligt att inte gå i skolan! Är så glad! :)

Inga kommentarer: